11.06.2018

DEAD OR ALIVE 6 erscheint Anfang 2019

Koei Tecmo Europe und Team NINJA kündigen heute DEAD OR ALIVE 6 an. Die Rückkehr der ikonischen Beat‘em-Up-Reihe erscheint Anfang 2019 für PlayStation®4 und die Xbox One Gerätefamilie einschließlich Xbox One X.

Auf der Electronic Entertainment Expo (E3) zeigt Entwickler Team Ninja erstmals die sechste Auflage des DEAD OF ALIVE World Combat Championship, mit erstaunlichen Details, wie den komplexen Gesichtsausdrücken der Kämpfer.

Mit Helena Douglas - Besitzerin von DOATEC, dem Veranstalter von DEAD OR ALIVE – sowie den Gewinnern der vergangenen DEAD OR ALIVE Wettbewerbe wurden bereits die ersten Kämpfer für DEAD OR ALIVE 6 bestätigt. Darunter die Fan-Lieblinge Kasumi, Ryu Hayabusa, sowie den unterhaltsamen Gastgeber Zack und dem jüngsten Turniersieger Jann Lee.

Für das sechste Turnier wurden mit dem DOA Colosseum und The Throwdown zwei neue Schauplätze bestätigt. Während das DOA Colosseum sich durch drei ikonische Statuen mit legendären Kampfposen auszeichnet, führt The Throwdown in eine düstere Seitenstraße, in der Kämpfe mit ungefiltert roher Kraft stattfinden können. Die virtuellen Zuschauer werden in The Throwdown zum Teil der Action und interagieren mit den Kämpfern.

DEAD OR ALIVE 6 erscheint Anfang 2019 für PlayStation®4 und Xbox One im Handel.
Weitere Informationen zu DEAD OR ALIVE 6 finden sie auf http://www.teamninja-studio.com/doa6, Facebook www.facebook.com/DeadorAliveGame und Twitter http://www.twitter.com/DOATEC_OFFICIAL

ABOUT KOEI TECMO EUROPE LTD.

TECMO KOEI EUROPE Ltd, the European subsidiary of TECMO KOEI HOLDINGS Co., Ltd. of Japan established operations in 2003 and based just outside of London, in Hertfordshire.

TECMO KOEI is respected worldwide as the premier developer for historical action games and is recognised as the innovator of the Tactical Action genre. The various Warriors series of games have generated more than 18 million unit sales worldwide since releasing for PlayStation consoles in 1997. With their focus on spectacular battles, legendary characters and dramatic storylines it is these long established series which TECMO KOEI is most renowned for.

In addition to these historical action titles TECMO KOEI’s desire for innovation and diversity has seen the company establish the successful G1 Jockey horse racing series along with the political and tactical machinations of the Romance of the Three Kingdoms series.

TECMO KOEI maintains operations in Japan, the U.S.A, Canada, China, Singapore, Korea and Taiwan and employs over 1200 people worldwide.

The company's continued success is the result of continuing dedication to the quality and innovative game play of its products, the energies of the technical and creative talents and most notably the enthusiasm and alliance of every single passionate fan.

TECMO KOEI constantly seeks a fine balance between entertainment, technology, art and education. With the rapid advance in video game technology, TECMO KOEI aims to provide a global audience with satisfying interactive entertainment experience. The research and development teams are expanding into new genres, experimenting with new innovations and constantly striving to provide gamers with the richest tapestries upon which to live out dreams and spend hours of fulfilling enjoyment.

TECMO KOEI EUROPE invites everyone to be a part of our ever growing and vibrant family.