10.02.2020

Tripwire Interactive erneuert die Partnerschaft mit Koch Media für den weltweiten Vertrieb

München und Roswell, 10. Februar: Publisher und Entwickler Tripwire Interactive freut sich, die erneute Zusammenarbeit mit Koch Media / Deep Silver, Inc. für das kommende shARkPG Maneater sowie für Chivalry 2 bekannt zu geben, die auf der E3 2019 als 2020-Veröffentlichung für den PC angekündigt wurden. Weitere Informationen folgen später. Koch Media / Deep Silver wird die gesamten Veröffentlichungsaktivitäten für den Einzelhandel für das Jahr 2020 in den weltweiten Märkten übernehmen.

Wir freuen uns, die Partnerschaft mit Tripwire Interactive für die bevorstehende Veröffentlichung von Maneater sowie für weitere zusätzliche Projekte zu erneuern“, sagt Koch Media CEO Dr. Klemens Kundratitz. “Unsere Teams, die Killing Floor 2 bereits weltweit erfolgreich betreut haben, sind bestrebt, das Team von Tripwire Interactive mit all unserer Vertriebs- und Marketingerfahrung für die bevorstehende Aufstellung zu unterstützen.

John Gibson, CEO von Tripwire Interactive fügt hinzu: „Wir freuen uns, unsere Beziehung zu Deep Silver zu erweitern, um den innovativen Titel Maneater und weitere Titel in diesem Jahr in den Handel zu bringen. Deep Silver verfügt über langjährige Erfahrung und eine große Reichweite bei der Vermarktung großartiger Spiele und ist daher ein fantastischer Partner für unsere kommenden Spiele."

Maneater schickt Spieler auf Entdeckungsreise durch unbekannte Meere. Der innovative Titel stand bereits 2019 im Rampenlicht zahlreicher Spielevents. Die Day One-Version von Maneater mit dem speziellen Evolutionsbonus kann bereits in ausgewählten Stores vorbestellt werden.

About Tripwire Interactive

Formed in 2005 as a humble independent developer founded by gamers who found success in the video game modding community, Tripwire Interactive has developed and self-published multiple critically acclaimed titles in the wildly popular Killing Floor and Rising Storm franchises, which have collectively sold over 20 million units to date. The studio’s latest project, Maneater, breaks new ground in the popular action RPG genre and finds players taking on the role of a deadly shark with the uncanny ability to evolve as it feeds.
Since then, Tripwire Interactive has expanded its business and now turns its experience and resources to include publishing titles spanning multiple platforms and genres from other talented independent studios. The publishing division aims to help like-minded independent studios bring their titles to market, including Chivalry 2 developed by Torn Banner Studios, Espire 1: VR Operative developed by Digital Lode, and Road Redemption developed by EQ Games and Pixel Dash Studios.

About Deep Silver
Deep Silver develops and distributes interactive games for all platforms. The Deep Silver label means to captivate all gamers who have a passion for thrilling gameplay in exciting game worlds. Deep Silver works with its partners to achieve a maximum of success while maintaining the highest possible quality, always focusing on what the customer desires.
 Deep Silver has published more than 200 games since 2003, including its own brands like the open world extravaganza Saints Row, the zombie action franchise Dead Island, and the grim post-apocalyptic future of the Metro series. Upcoming highlights from Deep Silver include Dead Island 2. Deep Silver also owns the development studios Deep Silver Dambuster Studios in Nottingham, UK; Deep Silver Fishlabs in Hamburg, Germany, Deep Silver Volition based in Champaign, IL, USA, Warhorse Studios based in Prague, Czech Republic and Milestone s.r.l. in Milan, Italy. For more information please visit www.deepsilver.com

About Koch Media

Koch Media is a leading producer and distributor of digital entertainment products (games, films and software). The company's own publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, North America and Australia. The Koch Media group has more than 20 years of experience in the digital media business, and has risen to become the number one publishing partner in Europe. It has also formed strategic alliances with numerous games and software publishers: Bethesda, Capcom, Codemasters, Kaspersky Labs, Konami, Koei Tecmo, Milestone, Sega, Square Enix, etc. in various European countries. With Headquarter in Höfen, Austria Koch Media owns branches in Germany, England, France, Austria, Switzerland, Italy, Spain, the Nordic regions, Benelux, Australia, Czech Republic, Poland and the United States.
Koch Media is a leading producer and distributor of digital entertainment products (games, films and software). The company's own publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, North America and Australia. The Koch Media group has more than 20 years of experience in the digital media business, and has risen to become the number one publishing partner in Europe. It has also formed strategic alliances with numerous games and software publishers: Bethesda, Capcom, Codemasters, Kaspersky Labs, Konami, Koei Tecmo, Milestone, Sega, Square Enix, etc. in various European countries. With Headquarter in Höfen, Austria Koch Media owns branches in Germany, England, France, Austria, Switzerland, Italy, Spain, the Nordic regions, Benelux, Australia, Czech Republic, Poland, and the United States.