04.10.2019

GRID® rollt vor an die Startline

Mit dem heute veröffentlichten Launch-Trailer für GRID lässt Codemasters® das sehnlich erwartete Rennspiel an die Startlinie rollen. Das neue Video demonstriert das erbarmungslose Rennerlebnis und die packenden Momente, in denen Spieler das Herzrasen bis zum Hals herauf spüren können.

Der Launch-Trailer zu GRID auf YouTube: https://youtu.be/YIlfIWaY6rM

Der neue Trailer lässt Spieler die Atmosphäre von GRID und die Begeisterung für authentischen Motorsport fühlen, während jedes einzelne Rennen, jede gemeisterte Disziplin ein weiter Schritt zur Krone der GRID World Chanpionship sind. Racing, im Regen, auf legendären Strecken wie z.B. Silverstone oder den engen und sehenswerten Straßenzügen von Barcelona: auf unzähligen Strecken werden sich Spieler ihren Rivalen stellen und den Sieg hart erkämpfen müssen, um als ruhmreicher Sieger enden zu können.

GRID erscheint am 11. Oktober 2019 für PlayStation®4, Xbox One und Windows PC sowie im November für Google Stadia.

GRID und die GRID Ultimate Edition (Early Access) können bereits im Handel vorbestellt werden. Die Ultimate Edition enthält zusätzlich den Content der Seasons 1 bis 3. Vorbesteller der Ultimate Edition erhalten zudem drei Tage vor dem offiziellen Veröffentlichungstermin Zugriff auf das Spiel (Early Access).

Weitere Neuigkeiten zu GRID gibt es auf der Website und den Social Media-Kanälen über Instagram, Twitter und Facebook.

© 2019 The Codemasters Software Company Limited ("Codemasters"). All rights reserved. "Codemasters"®, “EGO”®, the Codemasters logo and “GRID”® are registered trademarks owned by Codemasters. “RaceNet”™ is a trademark of Codemasters. All rights reserved. All other copyrights or trademarks are the property of their respective owners and are being used under license. Developed by Codemasters.
ABOUT CODEMASTERS:

Codemasters, the award winning video game developer and publisher, has a 30 year heritage. With titles distributed globally, Codemasters is a leading developer and publisher of driving and racing entertainment games including DiRT, GRID and the official BAFTA award-winning FORMULA 1 series of videogames. The company is fully controlled by Reliance Big Entertainment Ltd. (RBEL). For more information on Codemasters product portfolio, please visit www.codemasters.com.

Join in the conversation with @codemasters on Twitter or Like us on Facebook at
www.facebook.com/codemasters.

Koch Media is a leading producer and distributor of digital entertainment products (games, films and software). The company's own publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, North America and Australia. The Koch Media group has more than 20 years of experience in the digital media business, and has risen to become the number one publishing partner in Europe. It has also formed strategic alliances with numerous games and software publishers: Bethesda, Capcom, Codemasters, Kaspersky Labs, Konami, Koei Tecmo, Milestone, Sega, Square Enix, etc. in various European countries. With Headquarter in Höfen, Austria Koch Media owns branches in Germany, England, France, Austria, Switzerland, Italy, Spain, the Nordic regions, Benelux, Australia, Czech Republic, Poland, and the United States.