12.11.2020

Ryzas neuer und mysteriöser Freund „Fi“

Welche Geheimnisse warten auf Ryza und ihren pelzigen, neuen Freund in den Tiefen der alten Ruinen?

KOEI TECMO Europe und Entwickler GUST Studios verraten weitere spannende Details über Gameplay und Charaktere von Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy. Der 22. Serienteil der magischen Atelier-Reihe wird am 29. Januar 2021 für Nintendo Switch, PlayStation 4 und digital auf Steam veröffentlicht. Das aufregende und emotionale JRPG schickt Ryza und ihre Freunde auf eine Entdeckungsreise, in der sie die Geheimnisse der alten Ruinen aufdecken und die Wahrheit hinter der verlorenen Legende der Royal Capital enthüllen.

Auf ihrer Reise wird Ryza von Fi, einem rätselhaften sowie liebenswürdigen Wesen, begleitet – schnell freunden sich die beiden an, eine innige Freundschaft entwickelt sich. Als Fi immer weiter wächst, bemerkt Ryza, dass eine mysteriöse Macht in ihm schlummert. Während sie die alten Ruinen erkunden, möchte Fi immer weiter in die unbekannten Tiefen vordringen. Weit im Inneren entdeckt die Gruppe einen glühenden Kristall, der offensichtlich eine tiefere Bedeutung für Ryzas neuen besten Freund hat.

Während ihrer Entdeckungsreise stoßen Ryza und Fi auf Empel sowie Lila, die Ryza vor ein paar Jahren schon einmal begegnet sind. Tatsächlich war es Empel, die Ryza in die Künste der Alchemie einweihte, während Lila eine der wildesten Kriegerinnen im Land ist. Die beiden alten Bekannten suchen nach etwas Speziellem in den Ruinen. Können sie Ryza und Fi auf ihrem Abenteuer und der Suche nach der verlorenen Legende behilflich sein?

Ryza wird auf ihrem Abenteuer wieder von ihren Puni-Freunden begleitet. Diese Blob-ähnlichen Kreaturen können für Sammel-Aufgaben ausgesandt werden. Im neuen Serienteil können sie auf-leveln und finden so einfacher wertvolle und seltene Gegenstände, mit denen Ryza das Atelier dekorieren kann. Indem dort Wände und Boden angepasst werden, können spezielle Effekte ausgelöst und sogar das Wetter beeinflusst werden.

KOEI TECMO gibt ebenfalls einen Einblick in die kommenden Post-Release-Entwicklungen. Der Season Pass enthält 12 DLCs. Kommende DLCs beinhaltet u.a. neue Schwimm-Outfits, Rezepte, die „Keldorah Castle“-Gegend, die extrem herausfordernde Region „Flame Sun Island“ und das Gust Extra BGM-Pack.

Käufer der Handelsversion, die Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy innerhalb der ersten beiden Wochen nach Veröffentlichung erwerben, erhalten den Early Purchase Bonus: das Sommer Fashion Costume Set. Für diejenigen, die einen Speicherstand aus Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout mitbringen, wartet das Classic Costume Set, inklusive Outfits für Ryza und ihre Freunde aus dem ersten Ryza-Teil.

ABOUT KOEI TECMO EUROPE LTD.
KOEI TECMO EUROPE LTD. is a publisher of interactive entertainment software for current generation consoles, handhelds and digital download content based in Letchworth, Hertfordshire, UK. The company is a wholly owned subsidiary of KOEI TECMO HOLDINGS CO., LTD., headquartered in Yokohama, Japan. KOEI TECMO’s best known for their signature ‘one versus thousands’ Warriors series, the fan-favourite Ninja Gaiden and fighting entertainment title Dead or Alive. Through collaboration with strong existing franchises, such as A.O.T. Wings of Freedom (Attack on Titan), has brought fan-favourite shows to life in video game form. The company’s desire for innovation and diversity has seen the creation of the critically acclaimed dark-samurai action title Nioh, which takes on new and unique gameplay styles. The company’s acquisition of GUST, developer of a variety of heart-warming titles, has seen their flagship Atelier series span generations of consoles and fans alike. More information about KOEI TECMO EUROPE LTD and its products can be found at www.koeitecmoeurope.com
©KOEI TECMO GAMES CO., LTD. The KT logo is a registered trademark of KOEI TECMO HOLDINGS CO., LTD.

"PS" Family logo, "PlayStation" and "PS4" logo are registered trademarks or trademarks of Sony Interactive Entertainment Inc.

Nintendo Switch is a trademark of Nintendo.
©Valve Corporation. Steam and the Steam logo are trademarks and/or registered trademarks of Valve Corporation in the U.S. and/or other countries.
ABOUT KOEI TECMO EUROPE LTD.

TECMO KOEI EUROPE Ltd, the European subsidiary of TECMO KOEI HOLDINGS Co., Ltd. of Japan established operations in 2003 and based just outside of London, in Hertfordshire.

TECMO KOEI is respected worldwide as the premier developer for historical action games and is recognised as the innovator of the Tactical Action genre. The various Warriors series of games have generated more than 18 million unit sales worldwide since releasing for PlayStation consoles in 1997. With their focus on spectacular battles, legendary characters and dramatic storylines it is these long established series which TECMO KOEI is most renowned for.

In addition to these historical action titles TECMO KOEI’s desire for innovation and diversity has seen the company establish the successful G1 Jockey horse racing series along with the political and tactical machinations of the Romance of the Three Kingdoms series.

TECMO KOEI maintains operations in Japan, the U.S.A, Canada, China, Singapore, Korea and Taiwan and employs over 1200 people worldwide.

The company's continued success is the result of continuing dedication to the quality and innovative game play of its products, the energies of the technical and creative talents and most notably the enthusiasm and alliance of every single passionate fan.

TECMO KOEI constantly seeks a fine balance between entertainment, technology, art and education. With the rapid advance in video game technology, TECMO KOEI aims to provide a global audience with satisfying interactive entertainment experience. The research and development teams are expanding into new genres, experimenting with new innovations and constantly striving to provide gamers with the richest tapestries upon which to live out dreams and spend hours of fulfilling enjoyment.

TECMO KOEI EUROPE invites everyone to be a part of our ever growing and vibrant family.

The Koch Media Group is a global developer, publisher and distributor of video games, VR games, gaming hardware and merchandise.

The group’s publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, America, Australia and Asia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading global publishing partner. The Koch Media Group runs a multi-label strategy with fully owned publishing units such as Deep Silver, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt which publish games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally, as global publishing partner Koch Media has formed long-term multi-national publishing collaborations with numerous game publishers including Bethesda, Capcom, Codemasters, Konami, Koei Tecmo, Sega, Square Enix, Warner Bros and many others. With its parent company in Höfen, Austria, and the Publishing HQ in Munich, Germany, Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

The Koch Media Group owns seven game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy), Voxler (Paris / France) and Vertigo Games (Rotterdam /The Netherlands). Additionally, the Koch Media Group collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of the Koch Media Group is also Koch Films, a European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor. The Koch Media Group also owns Gaya Entertainment, a leading video game merchandise company in Munich, Germany, and the Quality Assurance Facility in Olomouc, Czech Republic.

Koch Media is an Embracer Group company.