Age of Wonders: Planetfall erscheint am 6. August.

Neuer Story-Trailer

Paradox Interactive kündigt weitere Details zum mit Spannung erwarteten Sci-Fi-Strategie Titel Age of Wonders: Planetfall an. Planetfall erscheint am 6. August 2019 für PlayStation®4, der Xbox One Gerätefamilie inklusive Xbox One X und PC im Handel.

In Age of Wonders: Planetfall erkunden Spieler die Überreste der “Star Union”. Einst ein tausend Welten umfassendes, riesiges Imperium, dessen Völker nach dem Zusammenbruch isoliert und auf sich allein gestellt über Jahrhunderte vor sich hin existierten. In der Entfremdung wurden aus Geschwistern konkurrierende Fraktionen, die – jede für sich – danach streben die Galaxis nach ihren Vorstellungen neu zu ordnen.

Der Story-Trailer ist hier auf YouTube verfügbar:

Es ist offiziell – der Countdown läuft! Wir können es kaum erwarten den Fans unser Spiel zu präsentieren. Wir arbeiten hart daran, Age of Wonders: Planetfall rechtzeitig zur Primetime des Jahres fertig zu stellen und die Spielerfahrung zu bieten, die wir uns selbst vorstellen,“ sagt Lennart Sas, CEO der Triumph Studios. “Es ist ein riesiges Projekt aber ich bin zuversichtlich, dass unser Team es schaffen wird und die Fans das Spiel lieben werden.“

Spieler führen eine von insgesamt sechs einzigartigen Fraktionen aus einem kosmischen Zeitalter der Dunkelheit und aus den Ruinen eines galaktischen Imperiums, um die Zukunft zu verändern. Von den militanten Vanguard bis zu den Dinosaurier-reitenden Amazonen oder gar Cyborg-Zombies ist dabei fast alles möglich. Jede Fraktion verfügt über eigene Missionen, die der Spieler mit Verstand, militärischer Stärke oder Diplomatie lösen kann, während er alte Ruinen erkundet, auf Überlebende trifft und die Geschichte einer untergegangenen Zivilisation erforscht. Kämpfen, bauen, verhandeln und technischer Fortschritt sind die Grundvoraussetzungen, um in der Singleplayer Kampagne, den zufälligen Schlachtfeldern oder im Kampf gegen Freunde zu bestehen.

Weiter Informationen über die Inhalte und Umfang  gibt es auf: www.aow-planetfall.com.

About Paradox Interactive:

Paradox Interactive is a leading global publisher of strategy games for PC and console. The company has developed and published a world-renowned catalog stretching back to 1999, with players hailing from all around the world.

The publisher’s steadily-growing portfolio includes firmly established franchises such as the critically acclaimed Europa Universalis, Crusader Kings, Hearts of Iron, and Stellaris series created by Paradox Development Studio, the Age of Wonders series created by Triumph Studios, as well as award-winning titles such as Cities: Skylines, Pillars of Eternity, and more from a network of partner studios. Paradox also owns White Wolf Interactive, though none of the publisher’s employees are vampires.

Paradox’s head offices are located in Stockholm, Sweden. Our development studios are located in Stockholm, Malmö and Umeå, Sweden and in Delft, The Netherlands. We share a passion for gaming and gamers, and our goal is to provide deep and challenging games with hours of gameplay and endless variety to our ever-growing community.

About Triumph Studios
Triumph Studios are the creators of the critically-acclaimed Age of Wonders and Overlord-series. Founded in 1997 and based in Delft, the Netherlands, the company is known as one of the top-tier strategy games developers worldwide.
Paradox Interactive
Since 1999, Paradox Interactive has been a leading global publisher of PC-based strategy games. World-renowned for its strategy catalog, the company holds a particularly strong presence in the United States and Europe.
Its steadily-growing portfolio includes firmly established PC franchises such as the critically acclaimed Europa Universalis, Crusader Kings, Victoria and the Hearts of Iron series created by Paradox Development Studio.

For more information, please visit www.paradoxplaza.com , join our forum at http://forum.paradoxplaza.com and follow us at www.facebook.com/ParadoxInteractive and
www.twitter.com/pdxinteractive
Our offices are located in New York, USA and Stockholm, Sweden. We work with renowned distributors world wide and are present on all major digital download portals. We share a passion for gaming and gamers and our goal is to provide deep and challenging games with hours of gameplay to our growing 500,000 + member community .