08.01.2019

DEAD OR ALIVE 6 erscheint am 1. März 2019

KOEI TECMO Europe und Team NINJA geben die Verschiebung des Beat’em-Up-Titels DEAD OR ALIVE 6, um nur wenige Tage, auf den 1. März2019 bekannt. Die Entwickler nutzen die zusätzliche Zeit, um dem neusten Teil der ikonischen Beat’em-up-Reihe die bestmögliche Qualität zu geben. DEAD OR ALIVE 6 erscheint am 1. März 2019 für PlayStation®4 und die Xbox-One-Gerätefamilie inklusive der Xbox One X.

“Die Entwicklung des Titels ist nahezu abgeschlossen, dennoch möchten wir uns noch ein wenig mehr Zeit nehmen, um die Spielerfahrung zu verbessern. Die Geduld der Fans wird dafür mit dem besten Dead-Or-Alive-Erlebnis belohnt werden“, ist sich Yohei Shimbori, Producer und Director des Spiels, sicher. “Ich entschuldige mich in aller Form für die Unannehmlichkeiten, die durch die Verschiebung von DEAD OR ALIVE 6 entstehen.”

DEAD OR ALIVE 6 erscheint am 1. März 2019 für PlayStation®4 und Xbox One im Handel.

Weitere Informationen zu DEAD OR ALIVE 6 finden sie auf http://www.teamninja-studio.com/doa6, Facebook www.facebook.com/DeadorAliveGame und Twitter http://www.twitter.com/DOATEC_OFFICIAL

ABOUT KOEI TECMO EUROPE LTD.

TECMO KOEI EUROPE Ltd, the European subsidiary of TECMO KOEI HOLDINGS Co., Ltd. of Japan established operations in 2003 and based just outside of London, in Hertfordshire.

TECMO KOEI is respected worldwide as the premier developer for historical action games and is recognised as the innovator of the Tactical Action genre. The various Warriors series of games have generated more than 18 million unit sales worldwide since releasing for PlayStation consoles in 1997. With their focus on spectacular battles, legendary characters and dramatic storylines it is these long established series which TECMO KOEI is most renowned for.

In addition to these historical action titles TECMO KOEI’s desire for innovation and diversity has seen the company establish the successful G1 Jockey horse racing series along with the political and tactical machinations of the Romance of the Three Kingdoms series.

TECMO KOEI maintains operations in Japan, the U.S.A, Canada, China, Singapore, Korea and Taiwan and employs over 1200 people worldwide.

The company's continued success is the result of continuing dedication to the quality and innovative game play of its products, the energies of the technical and creative talents and most notably the enthusiasm and alliance of every single passionate fan.

TECMO KOEI constantly seeks a fine balance between entertainment, technology, art and education. With the rapid advance in video game technology, TECMO KOEI aims to provide a global audience with satisfying interactive entertainment experience. The research and development teams are expanding into new genres, experimenting with new innovations and constantly striving to provide gamers with the richest tapestries upon which to live out dreams and spend hours of fulfilling enjoyment.

TECMO KOEI EUROPE invites everyone to be a part of our ever growing and vibrant family.