Dice Legacy:
Die Würfel fallen am 9. September

Neues Gameplay-Video zeigt Details zum City-Builder
mit dem ganz besonderem Dreh

Ravenscourt und DESTINYbit geben heute bekannt, dass Dice Legacy am 9. September erscheint. Das einzigartige würfelbasierte City-Builder-Survival-Spiel wird auf Steam, GOG, im Epic Store und für Nintendo Switch erhältlich sein.

Zur Feier des Veröffentlichungsdatums gibt ein neuer Trailer detaillierte Einblicke in das Gameplay von Dice Legacy und all das, was die Spieler erwartet, wenn ihre Schiffe an den Ufern der noch unerforschten Ringwelt anlegen.

Der Gameplay-Trailer auf YouTube: https://youtu.be/so7kxmLXgU8

In der Gameplay-Übersicht werden die ersten Schritte zum Aufbau einer blühenden Siedlung in dieser neuen, unbekannten und vom Nebel verborgenen Welt erklärt.

Die Spieler sollten sich durch den Aufbau von Versorgungsketten für Nahrung und Getränke gut um Ihre Würfel-Bevölkerung kümmern, damit diese glücklich und gesund bleiben. Auch Vorräte müssen angelegt werden, um die Menschen gut durch den harten Winter zu bringen – und das ist nur eine der vielen Herausforderungen und Gefahren denen man sich stellen muss.

Feindliche Kräfte werden versuchen, Waren zu stehlen und Gebäude anzugreifen, daher müssen genug Soldaten vorhanden sein, um die Siedlung zu verteidigen.

Stück für Stück schlagen die Spieler den Nebel zurück und erweitern ihr Reich in einem wahrhaft einzigartigen Spiel. Ruinen warten darauf, erforscht zu werden und es gilt, Geheimnisse des Altertums aufzudecken. Das Schmieden neuer mächtiger Würfel hilft bei dem Bestreben, die gesamte Ringwelt zu beherrschen und sein eigenes Schicksal in Dice Legacy zu bestimmen.

Dice Legacy ist auch auf der PAX Online vom 15. bis 18. Juli vertreten, und es lohnt sich, einen Blick zu riskieren.

About DESTINYbit
DESTINYbit is a game development studio based in Ravenna, Italy which strives to give players tools to create stories worth sharing. With an all-remote approach to development and a focus on a small but very talented core team, DESTINYbit aims to create gameplay experiences never seen before. Founded in 2016 by Gian Paolo Vernocchi and Simone Daminato, and acquired by Amplifier Game Invest in 2020, DESTINYbit is part of the Embracer Group.
About Ravenscourt
Established in 2014 - and operating from its Munich headquarters in Germany - Ravenscourt’s mission is delivering amazing games to a broad audience from both established studios and industry newcomers.
With a diverse portfolio, managing the titles of multiple international studios, Ravenscourt games span everything from adventure and management sims through to city builders and indie gems. The label even boasts a good old sing-along karaoke franchise.
Our players delight in engrossing narrative driven adventures, relish the challenge of building new worlds and love solving puzzles. We have more delights in store for them...
The publishing label Ravenscourt stands for worthy interactive entertainment for a broad range of players. It belongs to the Koch Media Group.
The Koch Media Group is a global developer, publisher and distributor of video games, VR games, gaming hardware and merchandise.

The group’s publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, America, Australia and Asia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading global publishing partner. The Koch Media Group runs a multi-label strategy with fully owned publishing units such as Deep Silver, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt, publishing games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally, as global publishing partner Koch Media has formed long-term multi-national publishing collaborations with numerous game publishers including Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, CI Games, Giants Software, Kalypso, Koei Tecmo, Konami, Paradox, Sega, SNK, Square Enix, Techland, Tripwire, Warner Bros, and many others.

With its parent company in Höfen, Austria, and the Publishing HQ in Munich, Germany, Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

The Koch Media Group owns nine game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy), Voxler (Paris / France) , Flying Wild Hog (Warsaw, Kraków, Rzeszów  / Poland), Free Radical Design (Nottingham / UK) and Vertigo Games (Rotterdam /The Netherlands). Additionally, the Koch Media Group collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of the Koch Media Group is also Koch Films, a leading European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor. The Koch Media Group also owns Gaya Entertainment, a leading video game merchandise company in Munich, Germany, and the Quality Assurance Facility in Olomouc, Czech Republic.

Koch Media is an Embracer Group company.