16.10.2020

Relicta ab sofort auf GOG.com verfügbar

Neuer Trailer gewährt Blick hinter die Fassaden

Ravenscourt und Mighty Polygon veröffentlichen Relicta fortan ebenfalls über GOG.com. Dies zum Anlass genommen, wird ein behind the scenes-Video veröffentlicht, das eindrucksvoll den Entstehungsprozess des Designs von Relicta zeigt. Rätselfans können einen unvergleichlichen Blick auf die Chandra Base werfen, den zentralen Schauplatz des Spiels.

Über Relicta
Relicta ist ein physikbasiertes Rätselspiel aus der Ego-Perspektive. Spieler schlüpfen dabei in die Rolle einer Wissenschaftlerin und nutzen die Bandbreite der physikalischen Gesetze, um mit Magnetismus, Polarität und Schwerkraft die Herausforderungen der lunaren Forschungseinrichtung zu lösen.

Chandra Base fordert die wissenschaftlichen Fähigkeiten des Spielers heraus – denn sie sind das einzige, was ihre Tochter am Leben erhält …

Relicta erzählt hinter jeder Ecke eine neue Geschichte. Auf dem Weg durch die geheimnisvollen, durch Terraforming veränderten Krater erleben Spieler verschiedene Ökosysteme – Immer getrieben vom Konflikt, möglichst schnell in Sicherheit zu gelangen oder gründlich zu forschen und so die Intrigen der galaktischen Politik des 22. Jahrhunderts aufdecken. In der endlosen Dunkelheit der Mondkrater vergraben, lauert ein Geheimnis, das die Tochter der Physikerin ihr Leben kosten – oder das Schicksal der Menschheit für immer verändern könnte. Es ist an der Zeit, sich den folgenschweren Konsequenzen der eigenen Forschung zu stellen.

About Mighty Polygon
Mighty Polygon is an independent game studio established in 2015 based in Valencia, Spain. Our focus is to create original games with strong narratives that have great mechanics.
As a team we are detail oriented, and meticulous in our approach to each aspect of the game; from plots and systems, graphics and exquisite soundtracks.
Using the Unreal Engine we are able to create a truly immersive world with beautiful locations. We are all passionate gamers, we love to combine adventuring with logical riddles, and ultimately this enables us to make the type of games we like to play.
Koch Media is a global developer, publisher and distributor of computer and videogames, gaming hardware and merchandise.

The company's publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, America and Australia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading games publishing partner. Koch Media runs a multi-label strategy with fully owned content providers, including the labels Deep Silver, Milestone and Ravenscourt which publish games for consoles and PC across all physical and digital channels.

Koch Media has formed long-term multi-national publishing collaborations with numerous game publishers including Bethesda, Capcom, Codemasters, Konami, Koei Tecmo, NC Soft, Sega, Square Enix, Warner and many others. With its parent company in Höfen, Austria and the Publishing HQ in Munich, Germany, Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia and the United States.

The Koch Media group owns six game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy) and Voxler (Paris / France). Additionally Koch Media collaborates with numerous independent development studios around the world.

Koch Media also owns Gaya Entertainment, a leading games merchandise company in Langenfeld, Germany and the Quality Assurance Facility in Olomuc, Czech Republic. Furthermore, with Koch Films the Koch Media Group runs an established film business. Koch Films is a European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor.

Koch Media is an Embracer Group company.