DÉCOUVREZ LE GAMEPLAY DE TRAFFIC JAMS DANS LE JOURNAL DES DÉVELOPPEURS

Une nouvelle ville est dévoilée : Traffic Jams vous emmène à Amsterdam.

Découvrez la vidéo, sur la chaîne YouTube de Vertigo Games, ici : https://youtu.be/xBsml7GHEXw.

Vertigo Games et Chicken Game Company dévoilent aujourd’hui un nouveau journal des développeurs pour leur prochain jeu de VR : Traffic Jams, dans lequel de nouvelles informations concernant le gameplay ont été dévoilées. Le jeu sera disponible sur Oculus Quest, PlayStation VR et PC VR au premier trimestre 2021.

Conçu pour la VR, Traffic Jams offre un gameplay facile à comprendre et intuitif, permettant aux joueurs de contrôler la circulation tout en surmontant toutes sortes de distractions, plus folles les unes que les autres. Des piétons zombifiés, des guêpes folles, ou bien encore des bâtiments en feu, découvrez ces diversions dans le journal des développeurs.
De plus, le jeu a pour environnement des villes iconiques à travers le globe. « Dans la version finale du jeu, il y aura 5 différentes localisations, chacune proposera ses propres défis » explique Yannis Bolman, PDG chez Little Chicken Company. « Dans la vidéo d’aujourd’hui, direction Amsterdam où nous vous y présentons son tout nouveau défi : un tram qui s’arrête sans aucune raison ! ».

Dans le monde de Traffic Jams, les lumières des feux ont disparu et vous êtes le seul à pouvoir garder la circulation fluide. Cela vous semble facile ? Réfléchissez-y à deux fois ! Chaque ville propose son lot de défis, en passant des monstres aux catastrophes naturelles (ou pas). Régulez le trafic, seul ou jusqu’à 4 de vos amis, dans ce jeu VR délirant !

Pour plus d’informations sur Traffic Jams, rendez-vous sur Facebook, Twitter et Instagram, ou bien inscrivez-vous à la newsletter du jeu, ici : trafficjams-vr.com.

About Vertigo Games
Vertigo Games is a multi-platform VR entertainment company with offices in Rotterdam, The Netherlands and Los Angeles, California. With teams in the areas of development, publishing and LBE (location-based entertainment) distribution, the company offers a growing portfolio of quality VR games that provide novel, powerful and full-featured gaming experiences both in- and outside of the home. Current games include Vertigo Studios’ evergreen brand Arizona Sunshine®, critically acclaimed VR titles such as A Fisherman’s Tale, and LBE-exclusive VR experiences like Ghost Patrol® VR. Among six upcoming releases for 2020/2021 is Vertigo Studios’ next VR action FPS game After the Fall®. Vertigo Games is a Koch Media Group company.
The Koch Media Group is a global developer, publisher and distributor of video games, VR games, gaming hardware and merchandise.

The group’s publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, America, Australia and Asia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading global publishing partner. The Koch Media Group runs a multi-label strategy with fully owned publishing units such as Deep Silver, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt which publish games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally, as global publishing partner Koch Media has formed long-term multi-national publishing collaborations with numerous game publishers including Bethesda, Capcom, Codemasters, Konami, Koei Tecmo, Sega, Square Enix, Warner Bros and many others. With its parent company in Höfen, Austria, and the Publishing HQ in Munich, Germany, Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

The Koch Media Group owns seven game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy), Voxler (Paris / France) and Vertigo Games (Rotterdam /The Netherlands). Additionally, the Koch Media Group collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of the Koch Media Group is also Koch Films, a European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor. The Koch Media Group also owns Gaya Entertainment, a leading video game merchandise company in Munich, Germany, and the Quality Assurance Facility in Olomouc, Czech Republic.