Persbericht

SEGA’s ultieme puzzelcombo, Puyo Puyo™ Tetris® 2, vanaf vandaag verkrijgbaar voor huidige en next-gen consoles

Vervolg op geliefde crossover-titel biedt schat aan puzzelpret en vernieuwingen

SEGA lanceert vandaag Puyo Puyo™ Tetris® 2, het vervolg op de geliefde crossover van twee iconische puzzelseries, voor de Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S en Xbox One. Volgend jaar komt de game via Steam ook naar pc’s. In dit kleurrijke avontuur wordt Puyo Puyo, één van de beroemdste puzzelmerken uit Japan, gemengd met Tetris, het wereldwijde puzzelfenomeen. Het resultaat is een unieke crossover-spelervaring voor fans van alle leeftijden en niveaus.

Puyo Puyo Tetris 2 biedt een gloednieuwe, door RPG’s geïnspireerde Skill Battle-mode, een Adventure-mode met een nieuw verhaal vol kleurrijke personages, diverse online-modes en heel veel meer. Daarmee wordt de succesformule van de voorganger voortgezet, maar ook een nieuwe draai gegeven aan de samensmelting van de twee puzzellegendes.

Een spectaculaire combinatie
Puyo Puyo Tetris 2 biedt zowel nieuwkomers als veteranen vrijwel eindeloos veel manieren om hun skills te demonstreren, hieronder enkele van de voornaamste kenmerken:

• Kleurrijke crossover-puzzels voor 1 tot 4 spelers, offline en online
  • Speel stages opnieuw voor meer beloningen, experimenteer met verschillende moeilijkheidsniveaus, test je favoriete speelstijl en ontgrendel nieuwe personages, achtergronden, bonusstages en meer
  • 28 speelbare personages, zowel nieuwe als terugkerende favorieten, elk met hun eigen unieke vaardigheden en stats
  • Selecteer personages met elkaar aanvullende eigenschappen in de Skill Battle-mode om een zo sterk mogelijk team samen te stellen en je tegenstanders te overweldigen
  • Beproef je skills met de nieuwe online-functies, inclusief uitdagende Puzzle Leagues, of speel met twee tot vier spelers diverse, aanpasbare potjes in Free Play voor een meer ontspannende ervaring
  • Speel diverse Challenge-modes, inclusief eindeloos Tetris en Puyo Puyo voor nog meer variatie, zowel solo als online

Meer content onderweg
8 december is nog maar het begin van SEGA’s plannen voor Puyo Puyo Tetris 2. Na de lancering kunnen spelers uitzien naar nog meer game-mogelijkheden, extra personages en meer in een doorgaande stroom aan gratis content-updates! Meer informatie hierover wordt later bekendgemaakt.

Info over de Day 1-patch & -update
Om alle spelers de best mogelijke ervaring te bieden wanneer ze met Puyo Puyo Tetris 2 beginnen, komt een Day One Patch beschikbaar. Omdat replay-gegevens verloren gaan als je de Day One-patch uitvoert, raden we aan om de update uit te voeren voordat je met spelen begint. Hoewel er een gratis upgrade is van de PS4-versie naar de PS5-versie van de game, kunnen opgeslagen gegevens niet overgezet worden.

Puyo Puyo Tetris 2 is nu te koop voor de Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S en Xbox One. De Steamversie komt volgend jaar beschikbaar.

About ATLUS
Atlus U.S.A., Inc. has become known across the industry as a mark of high-quality, deeply immersive, uniquely Japanese video game experiences.  With award-winning titles that reach across a variety of genres and platforms, including the Shin Megami Tensei® and Persona® series of role-playing games, the ground-breaking action-adventure/puzzle game Catherine™, and the much-celebrated RPG Demon's Souls™, Atlus is committed to offering the highest standard in interactive entertainment experiences. www.atlus.com

The Koch Media Group is a global developer, publisher and distributor of video games, VR games, gaming hardware and merchandise.

The group’s publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, America, Australia and Asia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading global publishing partner. The Koch Media Group runs a multi-label strategy with fully owned publishing units such as Deep Silver, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt which publish games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally, as global publishing partner Koch Media has formed long-term multi-national publishing collaborations with numerous game publishers including Bethesda, Capcom, Codemasters, Konami, Koei Tecmo, Sega, Square Enix, Warner Bros and many others. With its parent company in Höfen, Austria, and the Publishing HQ in Munich, Germany, Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

The Koch Media Group owns seven game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy), Voxler (Paris / France) and Vertigo Games (Rotterdam /The Netherlands). Additionally, the Koch Media Group collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of the Koch Media Group is also Koch Films, a European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor. The Koch Media Group also owns Gaya Entertainment, a leading video game merchandise company in Munich, Germany, and the Quality Assurance Facility in Olomouc, Czech Republic.

Jouw downloads

Totale downloadgrootte: